Do czego marce potrzebny jest influencer? Pytanie może wydawać się błahe, ale takie nie jest. Uważam, że istotą skutecznych działań jest zrozumienie ich celu. Dopiero wtedy jesteśmy w stanie zrobić wszystko tak, jak trzeba!
Influencer potrzebny jest marce do tego, by sprzedawała. Wiadomo. Ale (!) przecież cały marketing robi się po to, by sprzedawać. Z tym, że cele poszczególnych etapów procesu sprzedażowego (tak! proces sprzedażowy się dzieli się na etapy) są różne.
W wielkim skrócie, działania marketingowe dzielimy tak, by najpierw, docierając do szerokiej grupy odbiorców budować świadomość marki i przesiać przez “sito” ludzi bliższych zakupowi (czyli potencjalnych klientów). Na kolejnym etapie, gdy “osobnik przesiany” zna już markę, należy zapoznać go z produktem. Następnie, za pomocą odpowiednich narzędzi oraz technik marketingowych trzeba sprawić, by zaczął pożądać produktu oraz by go kupił.
Mam nadzieję, że ten krótki opis był zrozumiały.
Jak się już pewnie domyślasz, każdy z tych etapów ma inny cel! Nas, w przypadku działań influencerskich interesuje PRZEDE WSZYSTKIM etap pierwszy- budowanie świadomości marki. Docelowo, jeśli współpraca okaże się współpracą stałą, influencer uczestniczył będzie we wszystkich etapach lejka marketingowego. Natomiast początek współpracy to etap pierwszy. Czyli? INFLUENCER BIERZE UDZIAŁ W PROCESIE BUDOWANIA ŚWIADOMOŚCI MARKI. Opowiada o marce i pokazuje ją swoim obserwującym, a spośród słuchaczy część osób, czyli potencjalni klienci, przejdzie na profil marki (i tam marka odpowiadała będzie za remarketing). Tak więc Ty jesteś odpowiedzialna za to, by Twoi obserwujący zainteresowali się marką.
Dlaczego tak ważne jest zrozumienie mechanizmu, jakim rządzą się poczynania influencerskie? Bo od niego zależały będą Twoje działania!
Tak! Masz zbudować wśród swoich odbiorców świadomośc marki.