Krok 2- jaki profil na Instagramie jest atrakcyjny dla marki

To naprawdę ważne pytanie. Od tego bowiem zależy, czy marka podejmie z Tobą współpracę, czy nie.

Przechodzę od razu do rzeczy- osoby odpowiedzialne za marketing zwracają uwagę na:

 

prawdziwość followersów

 

Pamiętaj! Osoby odpowiedzialne za marketing NIE SĄ IDIOTAMI. Doskonale wiedzą, jak sprawdzić, czy dany profil to kupieni obserwujący, czy prawdziwi. Nie rób tego i nie zamawiaj followersów na allegro. To naprawdę nic Ci nie da i kompletnie się nie opłaca. Po pierwsze- wylądujesz na czarnej liście marketingowca (mimo, że za jakiś czas, prowadząc systematycznie swoje konto mogłabyś zbudować wokół siebie super społeczność i być świetnym partnerem biznesowym). Po drugie- Twoje działania nie przyniosą ŻADNEGO EFEKTU. Nikt z Twojego konta nie przejdzie na konto marki (bo to puste konta). Nikt  nie kupi produktu (bo to puste konta). Nikt nie przedłuży z Tobą współpracy (bo wiadomo…puste konta).

 

Jaki z tego wniosek? Szanujmy siebie nawzajem. Jeśli chcesz podejmować współprace bądź szczera i prawdziwa. 

 

zaangażowanie

 

Zaangażowanie jest niesamowicie ważne. Im jest ono większe, tym lepsze warunki współpracy możesz wynegocjować. Dlatego buduj relację ze swoimi odbiorcami. Zaprzyjaźnij się z nimi i spraw, by, po prostu, chcieli przy Tobie być! Twórz treści, które zachęcą do komentowania. Pamiętaj, opisy na Twoim profilu są niesamowicie ważne. Ale (!) aby Twoi obserwujący chcieli je czytać musisz przyzwyczaić ich do tego, że warto tam zaglądać! Instagram już dawno przestał być miejscem “wstawiania fotek”.  Liczy się o wiele więcej!

 

jakość zdjęć 

 

Postaraj się, aby Twój profil wyglądał dobrze. Często marce zależy nie tylko na tym, byś opowiadała o niej i zapoznała z nią swoich odbiorców, ale także byś zrobiła kilka zdjęć, które marka wykorzysta w swoich Social Mediach.

 

jakość Insta Stories

 

Chodzi zarówno o jakość wizualną, jak i jakość merytoryczną. Z własnego doświadczenia mogę napisać, że o wiele lepsze są te Insta Stories, na których ktoś mówi- nagrywa siebie. Te ze zdjęciami…no cóż…nie są zbyt atrakcyjne ani specjalnie angażujące. Dlatego, jeśli jeszcze tego nie robisz, przełam się i NAGRYWAJ. Opowiadaj i bądź sobą!

 

Twój wizerunek

 

Nawet duża ilość obserwujących nie będzie wystarczającą zachętą, jeśli zdjęcia, czy Insta Stories są np. wulgarne, czy bardzo erotyczne (no chyba, że chcesz rozpocząć współpracę z markami w branży erotycznej lub innej, gdzie taki a nie inny wizerunek jest ok). I żebyś mnie źle nie zrozumiała- markom nie przeszkadzają wplatane od czasu w Twoje wypowiedzi wulgaryzmy. Każdej z nas od czasu do czasu wyrwie się soczysta “kurwa”. Chodzi o całokształt i o to, jak odbierają Cię Twoi obserwujący. O to, jaką stworzyłaś wokół siebie otoczkę. Dlaczego to tak ważne? Bo wizerunek marki współtworzą influencerzy. A wiadomo- marka chce być kojarzona dobrze. 

 

to, z kim współpracujesz

 

Po pierwsze- marki konkurują o klientów na rynku. Nie chcą więc konkurować również u Ciebie. Dlatego, jeśli reklamujesz basen z kulkami jednej marki, nie polecaj za jakiś czas basenu innej! Zresztą- wpływa to również na Twój wizerunek i wiarygodność. W przypadku marek odzieżowych, czy obuwniczych sprawa ma się nieco inaczej. Nikt tak naprawdę nie ogranicza się do jednej firmy. Pamiętaj natomiast, że jeśli reklamujesz marne chińskie buty trudno będzie Ci nawiązać współpracę z producentem porządnych skórzanych butów.

ilość oznaczeń na zdjęciach

 

Marka, z którą współpracujesz ma być widoczna. W końcu o to chodzi, by Twoi obserwujący poznali produkt i zwrócili na niego uwagę. Nie staraj się zakrywać znacznika marki na zdjęciu znacznikami czterdziestu profili, które mogą ewentualnie Cię repostować. Jaka jest optymalna ilość znaczników? Według mnie od jednego do maksymalnie pięciu.