Na co dzień zajmuję się między innymi podejmowaniem współprac z Influencerami. Zatapiam się w głębinach Instagramowych mórz pełnych kont i z ogromnym zaangażowaniem wyszukuję profile, które warte są uwagi. Zanim jednak zadasz sobie pytanie „Jak wyceniać posty na Instagramie?/ Jak wyceniać współprace na Instagramie?” zastanów się, czy wiesz, w jaki sposób naprawdę dobrze przeprowadzić współpracę. 

Obserwujący to nie wszystko- czy masz zbudowaną świadomość własnej marki?

Pamiętaj, to bardzo ważne! Możesz mieć 10 tysięcy obserwujących i rewelacyjne zaangażowanie oraz poparcie „swoich ludzi” oraz 100 tysięcy followersów, którzy są z Tobą z zupełnego przypadku. To od Ciebie w dużej mierze zależy, kogo i czym zatrzymasz na swoim profilu. Firmie zależy na tym, byś wykorzystała swoją markę osobistą do promowania i budowania świadomości jej marki. Dlatego tak ważne jest to, jak odbierają Cię Twoi obserwujący. Czy są zaangażowani, z zaciekawieniem oglądają Twoje Stories i czytają opisy pod zdjęciami, czy raczej „są bo są, ale jakby ich nie było” (#JuNołŁotAjMin). Czyli! Czy sama masz zbudowaną świadomość swojej marki.

Skup się na angażowaniu swojej społeczności. Ja wiem, że to mówią wszyscy specjaliści (więksi i mniejsi). Angażuj, angażuj, angażuj, ANGAŻUJ, a Tobie od tego aż się ulewa. No ale musisz angażować. Więc ja też mówię. #Angażuj! Zainwestuj swój czas w rolki, które aktualnie sam Instagram promuje najmocniej. Marki też, coraz częściej, właśnie rolek oczekują w ramach współpracy. Pamiętaj — Twoje konto jest Twoim portfolio.

Jak wyceniać posty na Instagramie? Jak wyceniać współprace na Instagramie?

W cale nie jest to takie oczywiste. Pod uwagę należy wziąć wiele kwestii. Np. czy współpracujesz z jedną/dwiema markami, czy np. z dziesięcioma? Pamiętaj, że im więcej marek, tym trudniej o wygospodarowanie odpowiedniej ilości miejsca reklamowego dla każdej z nich. W cale nie jest tak, że im więcej firm influencer reklamuje tym lepiej! Z perspektywy marki, osoba, która NIE jest „Instagramowym słupem reklamowych” to lepszy partner biznesowy.

Z mojej perspektywy mogę doradzić Ci, abyś, zanim zaczniesz wyceniać post, zapytał(a) — czego marka od Ciebie oczekuje. Na podstawie otrzymanej odpowiedzi przygotuj dobrą strategię. Pokaż, jak możesz promować produkty i czym wyróżnisz się na tle innych influencerów.

Nie wiesz, jak napisać maila odnośnie współpracy? Zajrzyj tutaj — KLIK.

Jak wyceniać posty na Instagramie? Jak wyceniać współprace na Instagramie?

Mam dla Ciebie smutną informację. Nikt nie stworzył uniwersalnego kalkulatora i nie napisze wprost wszystkim, którzy szukają odpowiedzi jednej konkretnej kwoty za daną współprace na Instagramie. Mamy tutaj tak wiele zmiennych, że po prostu nie da się tego zrobić. Ważne jest to, jaki jest cel współpracy — czy ma to być samo promowanie produktów, czy marka oczekuje również zdjęć do wykorzystania w mediach społecznościowych, jak duże masz konto, jakie jest zaangażowanie Twojej społeczności, itd, itd! Jest to naprawdę złożone zagadnienie i nie da się napisać jednej konkretnej kwoty.

Jeśli potrzebujesz pomocy w wycenie współpracy napisz do nas na maila: andrzej(małpa) muszewampowiedziec.pl , a my pomożemy Ci z przygotowaniem oferty dla marki (usługa płatna). W tytule maila prosimy o frazę „Wycena współpracy” + nazwa konta na Instagramie.